آیا میشود هم از مسائل جنسی صحبت کرد هم از خدا؟

آیا میشود هم از سکس صحبت کرد هم از خدا؟
4.2
(6)

یکی از کاربران سؤالی رو مطرح کرده بودن با این عنوان: شما که اینقدر از خداوند، معنویت و حال خوب روحانی و… حرف می زنید، چرا اینقدر از میل جنسی و رابطه جنسی صحبت می کنید؟ اصلاً یه جورایی خجالت نمی کشید شما همینجوری از میل جنسی صحبت می کنید؟ خدا و مسائل جنسی که یکجا جمع نمیشن با هم که!

و نکته بسیار مهمی هستش. راستش خوب خجالت هم داره. چرا اصلاً اینجوری صحبت کنیم؟ ببینید دوستان نکته بسیار مهمی که اینجا وجود داره اینه که وقتی انسان روی خواسته های نفسش کار می کنه، از اونها عبور می کنه و به نوعی به خواسته های نفس زیاده خواهش نه میگه، اونجاست که معنویت توی وجودش واقعاً جاری میشه، حالش خوب میشه و ارتباطش با خداوند نزدیک میشه.

مثلاً توی داستان حضرت یوسف علیه السلام خیلی قشنگ این موضوع نشون داده شده. وقتی که به زلیخا نه گفت، اونجایی که زلیخا خودشو آماده کرده بود شرایط رو برای اینکه حضرت یوسف بتونه یه لذت جنسی، یه لذت شهوترانی ببره، اونجایی که به شهوت نه گفت و عبور کرد به خاطر خدای خودش، اونجایی بود که معنویت جاری شد و حالا داستانی که خودتون می دونید که به چه مقامی حضرت یوسف علیه السلام رسیدن.

 شهوت یکی از قویترین خواسته های نفس انسان هست. دقیقاً من همیشه نفس رو به عنوان یک اژدهای هزار سر توی ذهنم تصور می کنم که سر بزرگش، قویترینش، قدرتمندترین سر این نفس شهوته. کسی اگه بتونه روی این شهوت کار کنه، اون سر مار شهوت رو بگیره و بر اون غلبه کنه، اونجاست که دیگه بر غول شهوت پیروز شده. بقیه خواسته های نفس مثل خوردن و خوابیدن و… دیگه زیاد قدرتی ندارن.

شهوته که خیلی قدرتمنده. میل جنسیه. چرا؟ چون از ذات ما میاد. چون ما از رابطه جنسی به این دنیا وارد شدیم. اصلاً ورود و ظهور ما به این دنیا از طریق رابطه جنسی بوده. برای همینه اگر کسی اون رو از انحرافش جلوگیری کنه و در راه درست و الهی هدایتش کنه، خودبخود بر می گرده به اون اصل الهی خودش. بر می گرده به اون خانه اصلی خودش که روح و قلبش به اونجا تعلق داره که همون در آغوش خداوند بودنه. نه اینکه در آغوش شهوت قرار گرفتن!

اینجاست که فرق بین شهوت و خدا دقیقاً مثل ترازویی می مونه که یک طرفش شهوت باشه، یک طرفش خداونده. هر چقدر شما بتونید شهوت رو بیشتر روش کار کنی و مهارش کنی، اونجاست که به خداوند نزدیک تر میشی و اینها منافاتی با هم ندارن. برای همینه که ما همش در مورد میل جنسی، هدایت میل جنسی، تعالی میل جنسی، کار کردن روی میل جنسی و پاک کردن شهوت از وجود خودمون، روی اینها همش صحبت می کنیم. رابطه بسیار مستقیم با حال خوب معنوی، خداوند و حس خوب روحانیتی که توی وجود ما می تونه باشه، داره.

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 6

دیدگاهتان را بنویسید